Religion & Livsfrågor

 

 

Läs tidigare artiklar
Här finns de senaste årgångarna av Religion & Livsfrågor.

Nummer av Rol som är äldre än ett år finns att läsa nedan i PDF-format.

För att få tillgång till de senaste numren, bli medlem i FLR

Vill du söka efter något speciellt i arkivet eller på flr.se gör du det i sökrutan nedan.

Lista på äldre nummer, redaktörer och teman

Årsboken
Klicka här för att komma till Årsboken.

Nr. 1 - 2017
TEMA: Religon och Vetenskap

  • Hur behandlas temat religion och vetenskap i våra läromedel?
    Lotta Knutsson Bråkenhielm
  • Islam och de mänskliga rättigheterna
    Elena Namli
  • Livsåskådning och vetenskap
    Carl Reinold Bråkenhielm
  • Att locka unga till samtal om Gud och Big Bang
    Tomas Pettersson
  • Att undervisa om religion och vetenskap
    Ulf Jämterud
  • Relativism, vetenskap och religionsundervisning
    Malin Löfstedt
  • Bokrecension
    Nils-Åke Tidman

Nr. 4 - 2016
TEMA: Livsfrågor

  • Livsfrågor
    Malin Löfstedt
  • Uppvaknandet
    Gunilla Lundquist, Daniel Osbjer
  • Hur mäta kunskaper om livsfrågor?
    Carl Wåke
  • Hur mäta kunskaper om livsfrågor?
    Tomas Pettersson
  • Vad är en livsfråga?
    Staffan Nilsson
  • Ja, vem vågar vara interkulturell?
    Karin Kittelmann Flensner

Nr. 3 - 2016
TEMA: Religon och Hälsa

  • Religion och hälsa
    Wilhelm Kardemark
  • Soppmässor, raw food och ayurvedisk mat i Majorna
    Katarina Plank
  • Religion och hälsa på nya arenor
    Jessica Moberg
  • Medikaliseringen av religion
    Daniel Enstedt
  • Belonging, believing, behaving
    Nils-Åke Tidman

Nr. 2 - 2016
TEMA: Migration

  • Migration
    Kerstin von Brömssen, Karin Kittelmann Flensner
  • Migration i perspektiv av globala sociala förändringar
    Kerstin von Brömssen
  • Liberal muslim och ateistisk hindu
    Signild Risenfors
  • Det föränderliga klassrummet
    Karin Kittelmann Flensner
  • Bokrecension
    Ola Björlin

Nr. 1 - 2016
TEMA: Hållbar utveckling

  • Hållbar utveckling
    Karin Kittelmann Flensner
  • Globalt ansvar och etikundervisning
    Karin Sporre
  • Mellanstadieelevers emotioner och värderingar i hållbarhetsfrågor
    Annika Manni
  • Ungdomar som problem eller resurs för hållbar utveckling
    Ulrika Svalfors

Nr. 4 - 2015
TEMA: Progressiv islam

  • Religion, religionskritik och religionsvetenskap
    Göran Larsson
  • Islam och de mänskliga rättigheterna
    Elena Namli
  • Progressiva och pragmatiska Islamtolkningar
    Susanne Olsson
  • HBTeologi – nutida perspektiv på 4 000 år gamla synder
    Erica Li Lundqvist
  • Recension: Mångfaldens islam
    Ola Björlin

Nr. 3 - 2015
TEMA: Representera eller bli representerad – elever med religiös positionering i religionskunskapsundervisningen

  • Representera och bli representerad
    Thérèse Halvarson Britton & Carina Holmqvist Lidh
  • Att tala trovärdigt om religion i klassrummet
    Jon Magne Vestøl
  • Vems religion? Vilken religionsundervisning?
    Lovisa Bergdahl
  • Det sker i mötet – interreligiös dialog som metod
    Thérèse Halvarson Britton & Carina Holmqvist Lidh
  • Att representera endast sig själv
    Yasmine Moslih Launing
  • Recension: Det gudlösa folket
    Ola Björlin

Nr. 2 - 2015
TEMA: Att behandla frågor om våld, demokrati och religionsfrihet
i religionsundervisningen

  • Religion handlar om identiet
    Susanne Wigforts Yngvesson
  • IS:s kamp mot rationalistisk teologi
    Mohammad Fazlhashemi
  • Konflikterna i Mellanöstern syns allt tydligare i svenska skolan
    Göran Larsson
  • Den som jag inte känner
    Annebelle Gyllenspetz
  • Rasism hos lärare och i skolorganisation
    Anna Thorsell
  • Recension
    Sara Irisdotter Aldenmyr

Nr. 1 - 2015
TEMA: Taktil religionsdidaktik

  • Presentationer
    Zaid Lundberg & Tobias Johansson
  • Temaredaktörerna hälsar
    Jenny Berglund och Simon Sorgenfrei
  • Tankar kring en taktil didaktik
    Simon Sorgenfrei
  • Rollspel som en religionsdidaktisk metod
    Simon Sorgenfrei
  • Studiebesök
    Jenny Berglund
  • Årsmöte med föreläsning
  • Kulturen sitter djupare än förnuftet
    Lovisa Westerberg och Nahide Arabadji

Nr. 4 - 2014
TEMA: Nationella prov i religionskunskap: blickar bakåt och framåt!

  • Att utveckla nationella prov i religionskunskap
    Lisbeth Mårdstedt och Carl Wåke
  • Intervju med Mats Olsson
    av Olof Franck
  • De nationella provens påverkan på undervisning och betygsättning
    Kristoffer Larsson
  • Recension av Ola Björlin
  • Minnesord – Sten Rodhe
    av Sven-Åke Selander

Nr. 3 - 2014
TEMA: Läroböcker i religionskunskap

  • Vad är religion i svenska religionskunskapsböcker?
    Jenny Berglund
  • Går det att ”känna igen” samtida oorganiserad andlighet?
    Göran Ståhle
  • Katolska kyrkan, enhet och variation
    Lena Roos
  • Recension: Sharia – grunder och problematiseringar
    Ola Björlin

Nr. 2 - 2014
TEMA: Mångkulturell religionsundervisning

  • Balansgång på Angeredsgymnasiet
    Charlotte Persson
  • ”Vem säger ni att jag är?” – Tankar om interreligiös dialog i skolan
    Ola Björlin
  • Vad behövs det mer av i dagens ”mångkulturella” skola?
    Hans Lorentz
  • Mångfald bortom enfald – kritisk mångkulturalism och antirasistisk undervisning
    Zaid Lundberg

Nr. 1 - 2014
TEMA: Att undervisa om mänskliga rättigheter

  • 5 Konfl ikter och utmaningar i undervisning om mänskliga
    rättigheter
    Gull Törnegren
  • I ansvarig frihet
    Kirsten Grönlien Zetterqvist
  • Vad främlingsfi entlighet kan vara
    David Lifmark
  • Recension
    Johan Wickström

Nr. 4 - 2013
TEMA: Religioner och relationer. Perspektiv på mångfald

  • Vad hände med genusperspektiv i det svenska undervisningssammanhanget?
    Johanna Gustafsson Lundberg
  • Arbete och verksamhet
    Sonia Sherefay
  • Genusperspektiv på religion
    Maria Jansdotter Samuelsson
  • Skolyoga
    Kim Löfqvist
  • Recension: Att undervisa i religionskunskap
    Ola Björlin

Nr. 3 - 2013
TEMA: Religious literacy

  • Religionskunskapsliteracy
    Malin Löfstedt
  • Förstå andra, samhället, mig själv – eller inte alls?
    Anders Sjöborg
  • Om religiös literacitet
    Kerstin von Brömssen
  • Den tredje vägen...
    Olof Franck
  • Recension: Religionsdidaktikk. en innføring
    Olof Franck

Nr. 2 - 2013
TEMA: Lärare och forskare

  • Forskarskolor som kunskapsbryggor mellan skolor och universitet
    Bengt Schüllerqvist
  • Varför fler (ibland) tänker bättre än färre: erfarenheter från en forskarskola för lärare
    Hans Lödén
  • Lärares undervisningsstrategier för lärande i, om och av etik
    Helena Anderström
  • Bedömning i religionskunskap
    Marie Lindskog
    Forskarutbildning – Del av ett livslångt lärande
    Jonas Wåhlberg
  • Vilken är den viktigaste frågan i den religionsdidaktiska debatten idag,
    enligt dig?
    Anders Karlsson
  • Hur möta kravet om vetenskaplig grund?
    Carina Holmqvist Lidh
  • Studiebesök i religionskunskapsundervisningen
    Thérèse Halvarson Britton
  • Identitetsbegreppet i religionsundervisningen vid svensk gymnasieskola
    AnnBritt Blomgren

Nr. 1 - 2013
TEMA: Nationella prov i religionskunskap

  • Prov i religionskunskap – för egna elever och nationens elever
    Annika Lindskog
  • Om nationella prov i religionskunskap
    Olof Franck intervjuar Mats Olsson
  • Fortbildningsdag & Årsmöte
  • Att utveckla nationella prov i religionskunskap
    Lisbeth Mårdstedt & Carl Wåke
  • Att delta i processen med de nationella proven
    Anna Lindstam
  • (O)mätbarhet? – om nationella prov
    Olof Franck

Nr. 4 - 2012
TEMA: Sekulär humanism

  • Samtal om sekulär humanism
    - Christer Sturmark, Ulf Jonsson, Ola Björlin
  • Sekulär humanism – i skolan och livet
    - Christer Sturmark och Anita Börlin
  • Hedningarnas förgård i stockholm - Ola Björlin

Nr. 3 - 2012
TEMA: Religion och medier

  • Religion och medier - Mia Lövheim
  • Gymnasieeleven och religionerna - Anders Sjöborg
  • Skolan och film i undervisningen - Tomas Axelson
  • Religionsämnet, livsfrågorna och populärkulturen - Malin Löfstedt

Nr. 2 - 2012
TEMA: Likvärdig religionsundervisning?

  • Skolinspektionens uppdrag - Elisabeth Porath Sjöö
  • Kunskapskrav på prov - Annika Lindskog
  • Kan en bofink se ut hur som helst? - Björn Falkevall
  • Religionskunskap med expressfart - Marie Lindskog

Nr. 1 - 2012
TEMA: Islamofobi som pedagogisk utmaning

  • Breivik och islamofobin - Simon Sorgenfrei
  • Att definiera en fiende - Anders Dalsbro
  • Islamofobi på frammarsch - Jonas Otterbeck
  • Vad kan vi göra?
    - Utdrag ur Lisa Bjurwalds bok: Europas skam

Nr. 4 - 2011
TEMA: Teoretiska perspektiv på religion

  • Fenomenologiska perspektiv på religion - Olof Sundqvist
  • Kulturvetenskapliga perspektiv på religion - Torsten Blomkvist
  • Kognitiva perspektiv på religion - Susanne Olsson
  • Examensarbete: Religionsbegreppet i skolan - Tove Nolåkers

Nr. 3 - 2011
TEMA: De andra livsåskådningarna

  • Att tala om livsåskådning - Maria Jansdotter Samuelsson
  • Postsekulära elever? - David Deborg
  • Teoretiska etiketter - Peder Thalén

Nr. 2 - 2011
TEMA: Nya kurs- och ämnesplaner i religionskunskap

  • Att ansvara för att en kursplan tar form - Ulf Jämterud
  • Tro och kunskap om tror - Ola Björlin
  • Botade från objektivitetskramp? De nya kursplanernas orädda inställning till religion - Karin Nordström
  • Från livsfrågor, etik och reflektion till samhälle, kunskap och analys - Sven-Åke Selander
  • Examensarbete: Vilken roll avses religionshistoria ha i den svenska skolan? - Stefan Olsson & Jon Peterson

Nr. 1 - 2011
TEMA: Tro, värde och politik

  • Att hantera populistisk debatt om islam - Jan Hjärpe & Olof Franck
  • Hur karaktärisera Sverigedemorkaterna? - Marie Demker & Olof Franck
  • Islamofobi: ett problematiskt begrepp - Fredrik Gregorius
  • Demokratins paradox och dialogens (svåra) möjligheter - Lovisa Bergdahl
  • Om alla på den här planeten såg lika ut - Nils-Åke Tidman
  • Riksdagspartiernas syn på religionsundervisningen – en intervjustudie - Susanne Asp & Evin Malla-Mohammed

Nr. 4 - 2010
TEMA: Utbildningsmetodik

  • Film öppnar dörren till livsfrågorna - Ulf Jämterud
  • Att rita döden – ett exempel på arbete med livsfrågor- Siv Karlström
  • En dollar om dagen - Nils-Åke Tidman
  • Examensarbete: Islam på Internet – En religionsdidaktisk jämförelse av fyra webbsajter om islam - Johanna Johansson

Nr. 3 - 2010
TEMA: Examensarbeten i lärarutbildningen

  • Examensarbetet inom lärarutbildningen - Kerstin von Brömssen
  • En subjektiverad yoga? - Cathrine Sjölund Åhsberg
  • Existentiella frågor inom psykoterapi, själavård och skola - Susanna Rabén
  • Slöjans plats i den svenska skolan - Ramtin Jahangiri
  • Med frälsar’n på bönpallen - Monika Ruzek

Nr. 2 - 2010
TEMA: Att förstå etik och finna förhållningssätt

  • Att lära, och lära ut etik, samt att finna förhållningssätt - Karin Sporre
  • Etiken och religionsämnet - Malin Löfstedt
  • Etiska dilemman – en pedagogisk utmaning - Gull Törnegren
  • Ansiktsslöjor, fasta och emotioner – om lärares värdegrundsarbete - David Lifmark
  • Att gestalta alla på ett värdigt sätt – det du lär ut, dina antaganden och attityder har etisk relevans! - Katarina Nordin
  • Livsfrågor i praktiken - Utdrag ur en forskningsrapport - Margareta Adolphson

Nr. 1 - 2010
TEMA: Religionsfilosofi

  • Religionskunskap, religion och filosofi - Olof Franck
  • Religiös tro och andlig längtan i en ny tid - Karin Johannesson
  • Religionsfrihet, demokrati och mångfald - Eberhard Herrman
  • Erfarenheter av Gud och världen - Andreas Nordlander
  • Livets bräcklighet frammanar det goda - Catharina Stenqvist

Nr. 4 - 2009
TEMA: 40 år med livsfrågor i svensk religionskunskapsundervisning

  • Fyrtio år - Sven Hartman
  • Livsfrågor: vad? varför? och hur? Ett avhandlingsprojekt - Björn Falkevall
  • Livsfrågeområdets didaktik? - Kirsten Grönlien Zetterqvist
  • Livsfrågor i praktiken - Utdrag ur en forskningsrapport - Margareta Adolphson

Nr. 3 - 2009
TEMA: Religion / livsåskådning och miljö

  • Mythos och logos i lärprocesser om natur och miljö - Maria Jansdotter Samuelsson
  • Religionskunskap för hållbar utveckling - David Olsson Kronlid
  • Imagio Dei, djuren och "nyttans tyranni"- Helena Pedersen
  • Ekologi och religionsdialog - Laura Wickström & Ruth Illman
  • Lokala livsvärldar och texternas konstruktioner: om "indianens natursyn" - Anne-Christine Hornborg

Nr. 2 - 2009
TEMA: Inspirerande religionsundervisning

  • Att undervisa om Koranen - Göran Larsson
  • Att sekter är farliga, det vet väl alla? - Peter Åkerbäck
  • Rättvisande och rättvisa betyg - Annika Lindskog
  • Att lära av historien för etiska samtal - Eskil Franck
  • Att förhandla islam i den svenska skolan - Pernilla Ouis

Nr. 1 - 2009
TEMA: Konstverk och religionskunskap

  • Religion och konstarter - Björn Skogar
  • Skönlitteratur i religionsundervisningen - Gudrun Fagerberg
  • Livets steg: en utställning i bilder - Marita Sköldberg
  • Filmsamtal: ett växande kulturellt fenomen - Tomas Axelson

Nr. 4 - 2008
TEMA: Konfessionell och icke-konfessionell undervisning

  • Religiösa inslag i den icke-konfessionella skolan - Ulf Jämterud
  • Om Waldorfskolan och gränsen mellan konfessionella och icke-konfessionella skolor - Bo Dahlin
  • En muslimsk friskola: förutsättningar och praktik - Kristina Gustafsson
  • Konfirmandundervisning och religionskunskapsundervisning: likheter och olikheter - Elisabeth Porath Sjöö

Nr. 3 - 2008
TEMA: Religions- och livsförståelselärande vid datorn

  • Grunda och välgrundade föreställningar om unga och Internet - AnnBritt Enochsson
  • IKT i religionsundervisningen - Ulf Jämterud
  • Att öppna Pandoras ask: Internets mörka sidor - Göran Larsson
  • Ungas förhandlande av identitet och livsförståelse: Tankar i anslutning till läsning av och intervju med Farzaneh Moinian - Christina & Johan Osbeck

Nr. 2 - 2008
TEMA: Religionsläraren i fokus

  • Religion och konstarter - Björn Skogar
  • Skönlitteratur i religionsundervisningen - Gudrun Fagerberg
  • Livets steg - en utställning i bilder - Marita Sköldberg
  • Filmsamtal - ett växande kulturellt fenomen - Tomas Axelson

Nr. 1 - 2008
TEMA: Religionskunskap utanför Sveriges gränser

  • Religion – Lärande – Sanning: Några tankar om dagens religionsundervisning i Tyskland - Hans Günther Heimbrock
  • "Kristendomskunskap, etik och religionskunskap" på Island - Gunnar J. Gunnarsson
  • Religionsundervisningen i Danmark: Situationen för ämnet och ämnesforskningen - Mette Buchardt & Pia Rose Böwadt
  • Finska skolors religionsundervisning - Antti Räsänen & Arto Kallioniemi
  • Religionslärare i Europa utbyter erfarenheter - Nils-Åke Tidman

Nr. 4 - 2007
TEMA: Religionskunskap - att lära om, av och för livet

  • Religionskunskapens förändrade rum: meningsskapande förhandlingar eller förhandlade gränser? - Kerstin von Brömssen
  • Den "värdefulla" skolan? - Åsa Söderström
  • Skolregler och etiska reflektioner i skolan - Robert Thornberg
  • Religion, livsvärld och undervisning - Rune Larsson
  • Ljus och mörker hos Carl von Linné - Nils-Åke Tidman

Nr. 3 - 2007
TEMA: Religion och berättelser

  • Berättelsen förenar - Björn Skogar
  • Religionskunskap och berättande - Boel Westerberg
  • Berättelsens magi i Abrahams barns värld - Ingela Visuri
  • Bibelberättelser för unga - Sören Dalevi
  • Religion och värdeladdade berättelser - Jenny Berglund
  • Islam och kristendom: olika berättelser? - Christer Hedin

Nr. 2 - 2007
TEMA: Levande re-undervisning

  • Welcome to life! - Leif Löwegren
  • Att fånga ett tilltal - Olof Franck
  • Problematik kring etik - Annika Lindskog
  • Rum för eftertanke - Tomas Axelson

Nr. 1 - 2007
TEMA: Rollspel i re-undervisningen

  • Världen genom andra ögon: Att lära genom rollspel - Lena Roos
  • Rollspel för förståelse och respekt - Malin Löfstedt
  • Kunskapssyn, mål, bedömning - Eskil Persson
  • Avslutande reflektioner ur boken "Den värdefulla praktiken" - Kennert Orlenius & Airi Bigsten

Nr. 4 - 2006
TEMA: Livsfrågor - Religion - Livsvärld

  • Rock och religion - Mikael Billemar
  • Livsfrågor, religion, livsvärld - Rune Larsson
  • Vems goda människa? - Erica Appelros
  • Fildelning: ett etiskt problem i tiden - Mattias Hedberg
  • Lärarens betydelse för elevens lärande - Gunnar Iselau
  • Djävulen i dagens värld - Emanuel Åhlfeldt

Nr. 3 - 2006
TEMA: Meningsfulla mönster

  • Sveriges nya religiösa karta: från religion till spiritualitet - Liselotte Frisk
  • Reflexioner över bild i utbildning - Anders Lindh
  • Kursplan utan kurs - Carl Eber Olivestam
  • Om religionskunskapens riktning: en kommentar till Carl Eber Olivestam - Olof Franck

Nr. 2 - 2006
TEMA: Religionskunskap - inspiration och pedagogiska verktyg

  • Tro, värden och styrdokument - Ola Björlin
  • Kursplan för ämnet Religionskunskap
  • Att bevara resglädjen i en målinriktad skolvärld - Ulf Jämterud
  • Enhet i mångfald - Anton Geels
  • Det är individer som agerar! - Jonas Otterbeck
  • Mellannivån: om hur skolorna kan förändras - Olle Holmberg

Nr. 1 - 2006
TEMA: Samfundens pedagogik

  • Livserfarenhet viktig i katolsk pedagogik - Ulrika Erlandsson
  • Kunskaper måste ha rötter i det självupplevda: om lärande i en komplex tillvaro - Pär Friberg
  • Folkbildning: meningsskapande pedagogik - Michael Ellnemyr
  • Internet ersätter vuxenkontakt - Malin Gustafsson & Ellinor Magnusson
  • Rädslan för religiositeten - Emanuel Åhlfeldt

Nr. 4 - 2005
TEMA: Det inspirerade mötet

  • Tankar från Berget - Ola Björlin
  • Religionskunskap: Att veta vad man gör - Peter Habbe
  • Mellan ödmjukhet och utvaldhet - Nils-Åke Tidman
  • På spaning efter en icke-konfessionell religionsundervisning - Olof Franck
  • Religion, Spirituality and Identity - Rune Larsson
  • Politiskt debattforum: Bra lärare stärker kunskapen i skolan - Sten Tolgfors (m)

Nr. 3 - 2005
TEMA: Religionskunskap i den mångkulturella demokratins skola

  • Religionskunskap: Ett integrationsinstrument - Roland Hallgren
  • Abrahams barn är också hans döttrar: om att arbeta med feministisk texttolkning i religionskunskapsundervisningen - Ingela Visuri
  • Om religionskunskap i den mångkulturella demokratins gymnasium, och sex kategorimisstag - Olof Franck
  • Från undervisning i kristendom till livskunskap - Lars Olov Lernberg
  • Politisk debatt: Kristdemokraterna om en gymnasieskola för framtiden

Nr. 2 - 2005
TEMA: Kärlekens manifest

  • Hedersrelaterat våld på grund av sexuell läggning - Charlotte Persson
  • Så här gör vi på Richard Steffengymnasiet i Visby - Bo Fresne
  • Ansvarets pedagogik: om demokrati och sexualitet - Olof Franck
  • Likvärdig bedömning och betygssättning i religionskunskap
  • Säger berättelsen mer om berättaren än om det berättelsen avser berätta? - Christina Osbeck

Nr. 1 - 2005
TEMA: Barn i kris

  • Solidaritetens gränser, eller: Är ett leende värt mer än ett par tior? - Rune Jönsson & Bodil Liljefors-Persson
  • Och havsvågen kom... - Maare Tamm
  • Hur kan Gud tillåta detta? - Anders Piltz
  • Barn i kris, barn med trauma - Göran Gyllenswärd
  • Vem tröstar tröstaren? - Karin Långström-Vinge
  • Världen blev mindre: Sårbarheten binder oss samman - Ann Heberlein

Nr. 4 - 2004

  • Den nationella utvärderingen av grundskolan och av religionskunskapen
  • Abrahams barn
  • EFTRE-konferensen
  • Vägmärken
  • Religion i det snabba samhället

Nr. 3 - 2004

  • Tolkning som utmaning - Olof Franck
  • Inlevelse och förståelse. Några funderingar om religionskunskapen inför framtiden - Christer Hedin
  • Mänsklighet och sexualitet - Ann Heberlein
  • Lärare följer sin egen kursplan eller vilken kursplan följer lärare? - Marianne Weimer & Katharina Berg Cedergren
  • "Den muslimska kvinnan" - jag finns i klassrummet - Amani El-Ali
  • Tryggheten i livet - Ulla Stålstedt Ghose

Nr. 2 - 2004

  • ”Praktiserad” religion – något som lever i människor och formar människors liv - Rune Larsson
  • Integrerat lärande för ett liv i helhet - Rune Larsson
  • Essentiell didaktik- Roland Hallgren
  • Mänskliga rättigheter och islam - Jonas Svensson
  • Vad är rätt och rättvist? – enligt niondeklassare - Rune Jönsson/Bodil Liljefors-Persson
  • Vad har terrorism med skolan att göra? - Jonathan Peste

Nr. 1 - 2004

  • Delaktighet i demokratin - Dan-Erik Andersson
  • Religionskunskap och demokrati - Inger Öhrvall
  • Lustgården - Greta Frostin
  • Ett klassrum i deliberativ anda - Johanna Jerkku
  • Demokratins inre ljus - Bo Nylund
  • Alla är vi Abrahams barn - Leif Mathiasson
Nr. 4 - 2003
Nr. 3 - 2003
Nr. 2 - 2003
Nr. 1 - 2003
Nr. 4 - 2002
Nr. 3 - 2002
Nr. 2 - 2002
Nr. 1 - 2002
Nr. 4 - 2001
Nr. 3 - 2001
Nr. 2 - 2001
Nr. 1 - 2001
Nr. 4 - 2000
Nr. 3 - 2000
Nr. 2 - 2000

Nr. 1 - 2000

 
       
| © FLR 2013 | Ansvarig för webbplatsen: Tobias Johansson |